حجم عظیم تردد از محور ترانزیتی تایباد - سنگان - خواف - تربت حیدریه به علت وجود معدن سنگان و پایانه مرزی دوغارون به عنوان تنها معبر رسمی مرزی ایران و افغانستان سبب بروز مشکلات فراوان از قبیل بروز سوانح شده است. لذا لزوم چهار خطه شدن محور فوق با توجه به ترافیک بالا و عبور وسایل نقلیه سنگین بیش از پیش احساس می شود. پروژه چهار خطه نمودن محور سنگان - خواف - رشتخوار- تربت حیدریه به طول 151 کیلومتر شامل 10 قطعه مطالعاتی می باشد. قطعه سوم به طول 21 کیلومتر حدفاصل خواف - سلمی در حال بهره برداری است. در حال حاضر قطعه اول به طول 16 کیلومتر توسط شرکت آب و خاک استان قدس رضوی و قطعه دهم به طول 12 کیلومتر توسط شرکت کیهان راه شرق به نظارت مهندسین مشاور اتحاد راه در حال ساخت می باشد. شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور کارفرما و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) سرمایه گذار پروژه فوق الذکر می باشد.