راه ارتباطی بین استان اصفهان و شیراز بعلت قدیمی بودن و فقدان استاندارهای لازم و مشخصات فنی پایین و بخصوص پیچهای تند و خطرناک و گردنه¬های کوهستانی کولیکش و دره ایزدخواست و دیدگان نیاز به اصلاح داشت که نهایتاً پس از اصلاحات مسیر موجود در مرحله اول و نوسازی برخی قسمتهای آن ، وزارت راه و ترابری تصمیم میگیرد مسیر موجود چهارخطه گردد که در این راستا مهندسین مشاور اتحادراه حدفاصل شهرضا تا سه راهی تخت جمشید بطول 330 کیلومتر و از سه راهی تخت جمشید تا پل خان تحت عنوان کنارگذر مرودشت بطول 30 کیلومتر و جمعاً بطول 360 کیلومتر بصورت راه اصلی با عرض 11 متر مورد مطالعه قرار می¬گیرد. عملیات اجرایی احداث باند دوم در قالب 7 قطعه اجرایی و تحت نظارت مهندسین مشاور اتحادراه طی سالهای 1370 الی 1375 انجام شد.