دات نت نیوک
راه آهن

استفاده از حمل‌ونقل ريلي تحولات بسیاری را در كاهش هزينه‌هاي اقتصادي و اجتماعي به وجود آورده و سبب صرفه جویی در وقت و مصرف انرژي، ‌كاهش مرگ و مير انسان‌ها و صدمات ناشي از تصادفات جاده ای و آلودگی های زیست محیطی خواهد شد. حمل و نقل ریلی به عنوان يكي از سيستم‌هاي پويا در زمينه رسيدن به توسعه پايدار شناخته می شود و  به عنوان شريان ارتباط موثر، جايگاه ويژه‌اي در رشد و توسعه اقتصادي تمامي كشورهاي دنيا دارد. قابليت جابه‌جايي مسافر و حمل بار انبوه، صرفه‌جويي در مصرف انرژي و ايمني بسيار بالا از ديگر قابليت‌هاي اين سیستم حمل‌ونقل است.


طراحی حمل و نقل ریلی شامل طراحی  مسیر، روسازی و جانمایی و طراحی ایستگاه ها بوده و متناسب با نوع پروژه و سطح مطالعات، نیازمند متخصصین و کارشناسان مختلف از جمله طراح مسیر، کارشناس عللائم و ارتباطات، کارشناس ناوگان و ... خواهد بود.
به منظور طراحی هر یک از بخش‌های ذکر شده، مطابق با آخرین ویرایش آیین‌نامه‌های بین‌المللی همچون ENو  UICو  داخلی نظیر نشریه 279(مشخصات فنی عمومی زیر سازی راه آهن)، 288(آیین نامه طرح هندسی راه آهن)، 301 (مشخصات فنی-عمومی روسازی راه آهن)، در این مهندسین مشاور، از نرم‌افزارهای متنوعی از جمله Civil 3D, AutoCAD, ADAMS/RaiL, PSRSIM, ABAQUS استفاده می شود.


بخشی از تجارب ارزشمند مهندسین مشاور اتحاد راه در طول سال‌ها فعالیت در طرح ها و پروژه‌های متعدد عمرانی، در زمینه ارائه خدمات طراحی و نظارت بر اجرای زیرسازی و روسازی بیش از 1200 کیلومتر از محورهای ریلی و ایستگاه های راه آهن در کشور بوده است. به علاوه اتحاد‌راه، در زمینه تهیه نشریات و آیین‌نامه‌های داخلی مرتبط با راه آهن نیز حضور فعالی داشته است.
 

Copyright 2019 © EttehadRah Co.