Pause
  اتحاد راه
آخرین پروژه ها :
  مطالعه قطعه سوم راه اصلي پاتاوه- دهدشت
  نظارت و بررسي فني قطعه 4 راه‌آهن دوخطه بافق
  قطعه چهارم راه‌آهن اصفهان- شيراز
  قطعه سوم محور راه كازرون- دشت ارژن
  قطعه سوم محور راه كازرون- دشت ارژن
  نظارت قطعات 3 و 4 آزادراه قم- كاشان
  آزادراه تهران- شمال
  قطعه چهارم راه‌آهن ميانه- اردبيل
   بیشتر ...
گواهینامه ها و تقدیرنامه ها:
  گواهینامه صلاحیت خدمات مشاوره
  گواهینامه عضویت جامعه مهندسان مشاور ایران
  اولین جشنواره مهندسی ساختمان

   بیشتر ...
  معرفی پروژه ها
  مطالعه قطعه سوم راه اصلي پاتاوه- دهدشت
مسير راه اصلي پاتاوه- دهدشت بخش مهمي از كريدور اتصال دهنده جنوب غرب كشور به بخش مركزي مي‌باشد و در واقع اين مسير با عبور از ناحيه كوهستاني سخت زاگرس اتصال دهنده شهرهاي مهم جنوب غربي كشور از جمله ديلم، هنديجان، بهبهان، اميديه، ماهشهر، آبادان و خرمشهر به شهرهاي مهم مركزي از جمله شهر فسا، سميرم، دهاقان و اصفهان مي‌باشد. مسير مصوب قطعه سوم محور پاتاوه- دهدشت از جنوب شهر پاتاوه و 10 كيلومتري غرب سي سخت آغاز شده و پس از طي 63 كيلومتر و عبور از رودخانه‌هايي نظير شور و مارون به شهر دهدشت منتهي مي‌گردد.

لذا اين مسير يكي از مهم‌ترين راههاي ملي از جنبه ترانزيت بار و كالا بوده و اتصال دهنده شريان‌هاي اصلي ارتباطي كشور مي‌باشد.

مشخصات فني قطعه سوم محور پاتاوه- دهدشت
طول كل مسير 63 كيلومتر                 عرض مسير 11 متر
حداكثر شيب طولي 7 درصد               حداقل شعاع قوس 200 متر
 تعداد تونل 9 دستگاه                         پل بزرگ 17 دستگاه
گالری تصاویر
  نظارت و بررسي فني قطعه 4 راه‌آهن دوخطه بافق- بندرعباس
قطعه 4 راه‌آهن بافق- بندرعباس كه قسمتي از راه‌آهن دو خطه بافق- بندرعباس مي‌باشد در سخت‌ترين و كوهستاني‌ترين قسمت اين محور قرار گرفته است.
اين قطعه پر هزينه‌ترين و از نظر طراحي و اجرا سخت‌ترين و مهمترين قطعه راه‌آهن بافق- بندرعباس بوده كه در تاريخ ساختمان راه و راه‌آهن در نوع خود عظيم‌ترين آن مي‌باشد.
طول اين قطعه (4/ الف و 4/ ب) جمعاً 4/31 كيلومتر مي‌باشد كه فاصله حدود 104 تا 135 كيلومتري بندرعباس به موازات راه آسفالته سيرجان- بندرعباس قرار گرفته است. اين قطعه راه‌آهن كه بخشي از راه‌آهن از بندرعباس تا سرخس مي‌باشد به منظور حمل بار حدود 25 ميليون تن به‌صورت ترانزيت از كشورهاي همسايه شمالي كشور به خليج فارس بوده و هم اكنون بخش عمده آن به‌صورت يك خطه اجرا و در حال بهره‌برداري مي‌باشد.
حمل كلي سنگ آهن معدن گل گهر= فولاد مباركه از طريق زمين راه‌آهن مي‌باشد.
مشخصات فني راه‌آهن دو خطه بافق- بندرعباس
طول راه‌آهن قطعه 4 4/31 كيلومتر (4/ الف و 4/ب) 
تعداد تونل‌ها و طول آنها 15 دستگاه جمعاً به طول 837/11 كيلومتر
تعداد پل‌ها و طول دهانه آنها 12 دستگاه جمعاً به طول 2245 متر و به دهانه‌هاي 25، 40، 50 و 60 متري
تاريخ شروع اجراي پروژه سال 1365 تاريخ پايان پروژه سال 1373
طولاني‌ترين تونل راه‌آهن به طول 3030 متر در اين قطعه قرار گرفته است.
گالری تصاویر
  قطعه چهارم راه‌آهن اصفهان- شيراز
راه‌آهن اصفهان- شيراز به‌صورت يك خطه و با سرعت طرح 160 كيلومتر در ساعت از اصفهان تا شيراز طراحي شده است. قطعه چهارم كه از جنوب قادرآباد دراستان فارس شروع مي‌شود با جهت تقريباً شمال‌شرقي، جنوب غربي، منطقه كوهستاني زاگرس را قطع نموده و در غرب سعادت شهر خاتمه مي‌يابد.
كار طراحي و نظارت اين قطعه توسط مهندسين مشاور اتحادراه انجام پذيرفته است.

مشخصات فني قطعه 4 راه‌آهن اصفهان- شيراز
طول راه‌اهن 5/40 كيلومتر
عرض راه‌آهن 7 متر
خاكبرداري 3371638 مترمكعب
خاكريزي 2656394 مترمكعب
تعداد تونل 5 دستگاه جمعاً به طول 3012 متر
تعداد پل كوچك و آبرو 188 دستگاه
تعداد پل بزرگ 3 دستگاه
تاريخ شروع پروژه 26/5/1384
تاريخ اتمام پروژه 1390
گالری تصاویر
  قطعه سوم محور راه كازرون- دشت ارژن
شهر قديم كازرون توسط محور راه موجود كازرون- قائميه- دشت ارژن- شيراز و با عبور از مناطق صعب‌العبور و كوهستاني تنگ ابوالحيات به شبكه راههاي ملي كشور متصل بوده است.
احداث محور كازرون- دشت ارژن با هدف كوتاهتر شدن فاصله كازرون به مركز استان فارس كاهش بار ترافيكي محور مواصلاتي كازرون- تنگ ابوالحيات- قائميه- دشت ارژن- شيراز ارتقاء مشخصات هندسي راه، افزايش ايمني، سرعت طرح و همچنين خروج تعدادي از آبادي‌هاي واقع در شهرستان كازرون و دشت ارژن از بن بست و رشد و توسعه امور اجتماعي، رفاهي، فرهنگي و اقتصادي و ... مردم محروم اين ديار در سه قطعه 3/ الف، 3/ب، 3/ج به طراحي و نظارت اين مهندسين مشاور انجام پذيرفت.
مشخصات فني قطعه سوم محور راه كازرون- دشت ارژن
طول راه 23 كيلومتر عرض راه 11 متر (در باند سبقت 80/13 متر)
خاكبرداري 4273714 مترمكعب
خاكريزي 1143054 مترمكعب
بتن ريزي 42500 مترمكعب
آسفالت 5800000 مترمربع سانتي‌متر
اساس و زيراساس 119700 مترمكعب
تعداد تونل‌ها و طول آنها 6 دستگاه جمعاً به طول 1816 متر
تعداد پل و آبروها 37 دستگاه و يك دستگاه پل تقاطع
گالری تصاویر
  نظارت قطعات 3 و 4 آزادراه قم- كاشان
آزادراه قم- كاشان- اصفهان كه پايتخت را به شهرهاي قم- كاشان و سپس اصفهان متصل مي‌كند از بزرگ‌ترين و پر رفت و آمدترين آزادراههاي ايران مي‌باشد. آزادراه قم- تهران قبلاً احداث شده و اجراي آزادراه قم- كاشان- اصفهان از سال 1370 شروع گرديده است.
آزادراه قم- كاشان كه قسمتي از آزادراه قم- كاشان- اصفهان مي‌باشد در سال 1370 در چهار قطعه جمعاً به طول 104 كيلومتر به پيمانكاران واگذار گرديد كه نظارت قطعات سوم و چهارم آن به مهندسين مشاور اتحادراه واگذار گرديد.
اين بزرگراه هم اكنون با تكميل ساير قطعات آزادراه كاشان- اصفهان به شهر اصفهان متصل شده و در آينده به شيراز وصل خواهد شد.
مشخصات فني قطعات 3 و 4 آزادراه قم- كاشان
طول راه 56 كيلومتر
عرض كل آزادراه 10/33 متر
خاكريزي و خاكبرداري 400000 مترمكعب خاكبرداري و 600000 مترمكعب خاكريزي
بتن ريزي 137500 مترمكعب
تقاطع غيرهمسطح دو دستگاه پل بزرگ و چهار دستگاه زيرگذر بدون اتصال
تعداد پل و آبرو 234 دستگاه
تاريخ شروع پروژه سال 1370
تاريخ پايان پروژه سال 1378 
گالری تصاویر
  آزادراه تهران- شمال
آزادراه تهران- شمال به منظور ارتباط كامل منطقه مركزي كشور و استان تهران به سواحل جنوبي درياي خزر به عنوان راه ارتباطي سياحتي- اقتصادي و ترانزيتي كه داراي دو خط رفت و برگشت جداگانه در هر قسمت است توسط اين مهندسين مشاور با همكاري مهندسين مشاور پارس طراحي گرديد و در سال 1375 به عنوان طرح برگزيده اولين جشنواره مهندسي ساختمان انتخاب گرديد.
مشخصات فني آزادراه تهران- شمال
طول راه 121 كيلومتر
تعداد پل 10 دستگاه به طول 1650 متر
تعداد تونل 40 دستگاه دو قلو
ظرفيت ترافيك روزانه 25000 وسيله نقليه سبك و سنگين
حداكثر و حداقل سرعت مجاز 80 الي 120 كيلومتر در ساعت
حداكثر و حداقل ارتفاع مسير حداكثر
ارتفاع 2940 متر و حداقل آن 50 متر از سطح دريا
طويل‌ترين تونل ايران به نام تونل البرز به طول بيش از 5 كيلومتر و تونل تالون به طول حدود 6 كيلومتر در اين آزادراه قرار گرفته است. 
گالری تصاویر=317">گالری تصاویر
  تونل‌هاي تنگ سعادت شهر
تونل تنگ سعادت شهر شامل دو تونل دو خطه رفت و برگشت واقع در محور چهارخطه شهرضا- سه راهي تخت جمشيد در تنگ سعادت شهر و به فاصله 120 كيلومتري از شهر شيراز قرار گرفته است. طول هر يك از دو تونل دو خطه به مقدار 1013 متر با شيب يكسره 97/1 درصد با جهت تقريباً شمال شرق جنوب غربي در منطقه كوهستاني زاگرس مركز قرار گرفته است. ارتفاع ورودي تونل از سطح دريا حدود 1867 و خروجي آن 1844 متر مي‌باشد كه طراحي، مطالعه و نظارت بر اجراء آن توسط مهندسين مشاور اتحادراه انجام شده است.
مشخصات فني تونل‌هاي تنگ سعادت شهر
طول تونل دو دستگاه تونل دو خطه هر يك به طول 1013 متر
عرض تونل 12 متر ارتفاع تونل 80/7 متر
خاكبرداري 3700 مترمكعب (در قسمت روباز)
حفاري 262000 مترمكعب
كارهاي فلزي سبك 3234000 كيلوگرم
كارهاي فلزي سنگين 1021000 كيلوگرم
بتن ريزي 47715 مترمكعب
آسفالت 572000 مترمربع
عايق كاري 103690 مترمربع اساس و زيراساس 7800 مترمكعب
گالری تصاویر=317">گالری تصاویر
  پل بزرگ خيرآباد
پل بزرگ خيرآباد كه در قطعه 9 شهرضا- بهبهان قرار دارد. يكي از بزرگ‌ترين پل‌هاي ارتباطي استان‌هاي فارس- كهگيلويه و بويراحمد و خوزستان است. اثرات عميق و بنيادين اين پل در امور اقتصادي- اجتماعي- رفاهي و حتي استراتژيك از يك سو و تأمين تسهيلات ترابري و كاستن از خطرات تصادفات جاده‌اي از سوي ديگر موجب گرديد تا سرانجام در سال 1361 همزمان با تكامل و توسعه كشور اجراي اين پل بزرگ در مجاورت روستاي خيرآباد در شرقي‌ترين ناحيه استان خوزستان بر روي رودخانه خيرآباد احداث گردد.
مشخصات فني پل بزرگ خيرآباد
طول پل 5/343 متر 10 دهانه 33 متري از نوع پيش تنيده
عرض پل 11 متر
بتن ريزي 10000 مترمكعب
تاريخ شروع پروژه سال 1361
تاريخ پايان پروژه سال 1364
گالری تصاویر
  پل بزرگ پادوك
استان كهگيلويه و بويراحمد در جنوب غربي ايران قرار دارد از سمت شمال به استان چهارمحال و بختياري و از سمت شرق به استان اصفهان و از جنوب به استان فارس و بوشهر از غرب به استان خوزستان محدود شده است.
منطقه پادوك در ميان كوههاي بزرگ زاگرس در اين استان قرار دارد. اين پل در فاصله 37 كيلومتري بهبهان در محور شهرضا- بهبهان واقع شده است كه طراحي، مطالعه و نظارت بر اجراء آن توسط مهندسين مشاور اتحادراه انجام شده است.
مشخصات فني پل بزرگ پادوك
پي‌كني و پي‌سازي سطحي 10000 مترمربع
بتن ريزي 6600 مترمربع
قالب بندي 10000 مترمربع
كارهاي فلزي 700 تن
طول كل پل 225 متر با دهانه قوسي به طول 80 متر و 7 دهانه 8/20 متري پيش تنيده
تاريخ شروع پروژه 26/12/1370
تاريخ پايان پروژه 26/6/1374
مدت انجام كار ساختماني 28 ماه
گالری تصاویر
  واريانت راه ايزدخواست و پل بزرگ آن
واريانت ايزدخواست و پل بزرگ آن كه در محور جديد بزرگراه اصفهان- شيراز قرار گرفته است نمونه ديگري از طراحي و نظارت مهندسين مشاور اتحادراه مي‌باشد كه شاهتيرهاي آن با وش پوترلانسمان نصب شده است.

مشخصات فني واريانت ايزدخواست و پل بزرگ آن

طول راه 939+12 كيلومتر
عرض راه عرض راه 11 متر و عرض آسفالت 30/7
تعداد كل پل‌ها و ابنيه فني 31 دستگاه
طول كل پل‌ها و ابنيه فني 44 دهانه به طول 322 متر
بتن ريزي 17000 مترمكعب
كارهاي فلزي 890 تن
پل بزرگ 12 دهانه 20 متري با شاه تيرهاي پيش‌ساخته
بتن مسلح مدت پيمان 32 ماه
تاريخ شروع پروژه سال 1370
تاريخ پايان پروژه سال 1373
گالری تصاویر
  قطعه چهارم راه‌آهن ميانه- اردبيل
قطعه (49 بخشي از مسير راه‌آهن يك خطه ميانه- اردبيل مي‌باشد كه براي سرعت حركت قطار 160 كيلومتر در ساعت پيش‌بيني شده است.
آب و هواي مسير راه‌آهن در ابتدا سردسير تا حدي پر برف ولي به تدريج از ميزان برف كم مي‌شود ولي به هر صورت برف و كولاك خطر برف انباري در ترانشه‌ها را به خصوص در سال‌هاي استثنايي بارش جدي مي‌نمايد.
آب رودخانه‌ها شيرين و قابل استفاده در ساختمان راه‌آهن است. مهمترين جاده موجود در مجاورت اين خط آهن راه موجود قزوين- رشت و آزادراه در دست ساخت است.
اين مهندسين مشاور ضمن نظارت بر اجراي اين پروژه طراحي مرحله دوم كلي پل‌ها و تونل‌هاي محور و همچنين طراحي اصلاح مسير در بعضي نقاط را به عهده دارد.

مشخصات فني قطعه چهارم راه‌آهن ميانه- اردبيل
طول راه‌آهن 36 كيلومتر
عرض راه‌آهن 6 متر
خاكبرداري 6500000 مترمكعب
خاكريزي 2150000 مترمكعب
تعداد تونل 1 دستگاه به طول 415 متر
تعداد پل بزرگ 9 دستگاه به طول 1380 متر
طول بزرگترين دهانه 30 متر
بزرگترين پل به طول 260 متر
تعداد گالري 7 دستگاه
تاريخ شروع پروژه 10/11/86
مدت اوليه قرارداد 34 ماه
گالری تصاویر
  راه‌آهن شيراز- بوشهر- عسلويه
راه‌آهن شيراز- بوشهر- عسلويه به طول 205 كيلومتر مي‌باشد و تا كيلومتر 150 به پنج قطعه با طول‌هاي 60 كيلومتر (قطعه 12) و 9 كيلومتر (قطعه 13) و 25 كيلومتر (قطعه 14) و 25 كيلومتر (قطعه 15) و در نهايت 30 كيلومتر (قطعه 16) تقسيم‌بندي شده است كه سرعت حركت 160 كيلومتر در ساعت طراحي شده است.
در حال حاضر قطعه 12 از ايستگاه تشكيلاتي اهرم به سمت عسلويه با قوس‌هايي با شعاع بزرگ و تقريباً به صورت مستقيم طي مسير مي‌كند. راه‌آهن شيراز- بوشهر- عسلويه در واقع منشعب از راه‌آهن شيراز- بوشهر مي‌باشد.

مشخصات فني قطعه 12 اجرايي راه‌آهن شيراز- بوشهر- عسلويه
طول راه‌آهن 60 كيلومتر
عرض راه‌آهن 6 متر
خاكبرداري 3500000 مترمكعب
خاكريزي 3100000 مترمكعب
تعداد پل بزرگ 7 دستگاه به طول 1400 متر
تاريخ شروع پروژه 8/11/86
مدت قرارداد اوليه 28 ماه
گالری تصاویر
  كنارگذر شمال شرقي شيراز
پروژه بزرگراه كنارگذر شمال شرقي شيراز از 5 كيلومتري شمال شهر شيراز (دروازه قرآن) آغاز شده و پس از طي 14 كيلومتر به سمت جنوب منحرف گرديده و در محل پل فسا به كمربندي شيراز متصل مي‌گردد لذا بدين‌وسيله كل مجموعه كمربندي شيراز به‌صورت يك لوپ كامل عمل خواهد نمود و تكميل مي‌گردد.
ضمن اينكه محور شيراز- خرامه و جاده كفترك نيز به اين شبكه متصل مي‌گردد. طول كل اين مسير 36 كيلومتر بوده كه به‌صورت چهارخطه با دو باند مجزاي رفت و برگشت طراحي گرديده و به 3 قطعه تقسيم‌بندي شده است:
قطعه الف: به طول 14 كيلومتر
قطعه ب: به طول 5/6 كيلومتر
قطعه ج به طول 5/15 كيلومتر
مشخصات فني كنارگذر شمال شرقي شيراز
طول كل مسير 36 كيلومتر
عرض مسير 23 متر
حداكثر شيب طولي 6%
حداكثر شعاع قوس 250 متر
سرعت طرح 80 كيلومتر در ساعت
تعداد تونل يك دستكاه تونل دوقلو به طول 350 متر
تعداد تقاطع غيرهمسطح 4 دستگاه
گالری تصاویر
 آدرس دفتر مركزي :
  تهران، پونک ، میدان عدل، بلوار عدل جنوبی، کوچه حسینی، پلاك 9
   تلفن: 46049764 (021)  -  46049846 (021)  
  كد پستي 1476678163             
  ایمیل : info@ettehadrah.ir
 آدرس دفتر شيراز :
  شيراز، بلوار مدرس، خيابان فضل آباد، كوچه شماره 4، پلاك 63
   تلفن: 7262320-0711
 آدرس دفتر اصفهان :
 اصفهان خیابان توحید چهار راه پلیس خیابان شریعتی غربی ساختمان ایران زمین واحد 102
   تلفن: 36214594-031
Copyright 2013 © Ettehad Rah Company :: Powered By Parsian